Świtlica szkolna
W dniu 27.06.2025r. ( piątek) świetlica szkolna czynna do godz. 13.00
Świtlica szkolna
W dniu 27.06.2025r. ( piątek) świetlica szkolna czynna do godz. 13.00
W dniu 25.06.2025 r. opiekunowie i członkowie Samorządu Uczniowskiego wybrali się na wycieczkę do Częstochowy. Była to forma nagrody za ich zaangażowanie w życie szkoły, aktywność w wolontariacie oraz pracę na rzecz całej społeczności szkolnej.
Pierwszym punktem programu był seans filmu „Jak wytresować smoka” w kinie Cinema City. Uczniowie z zaciekawieniem śledzili losy bohaterów znanej animacji, a film dostarczył wielu emocji – były momenty śmieszne, wzruszające i trzymające w napięciu.
Następnie udaliśmy się do kręgielni Stacherczak, gdzie wszyscy mogli spróbować swoich sił w grze w kręgle. Zabawa była doskonała – nie brakowało uśmiechu, zdrowej rywalizacji i wzajemnego dopingu. Dla wielu uczestników była to pierwsza okazja do gry, ale wszyscy świetnie sobie poradzili.
Wycieczka była nie tylko nagrodą, ale również świetną okazją do integracji i wspólnego spędzenia czasu w miłej atmosferze.
Serdecznie dziękujemy wszystkim członkom Samorządu Uczniowskiego za ich wkład w rozwój i integrację społeczności szkolnej.
Wierzymy, że przed nami kolejny rok pełen wspólnych inicjatyw i twórczej współpracy z Samorządem Uczniowskim.
Opiekunowie SU: Justyna Zielińska, Joanna Guc, Aleksandra Prus-Pazera.
W roku szkolnym 2024/2025, uczniowie klasy I wzięli udział w autorskim projekcie edukacyjnym pt. „Bajki Pomagajki”, który realizowany był cyklicznie – raz w miesiącu. Głównym celem projektu było wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego uczniów, kształtowanie pozytywnych postaw oraz rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach codziennych.
Każde spotkanie skupiało się wokół jednej wartości lub problemu, takiego jak: przyjaźń, strach, złość, akceptacja, współpraca czy odwaga. Punktem wyjścia do rozmowy i aktywności była odpowiednio dobrana bajka terapeutyczna lub opowiadanie z morałem, które uczniowie poznawali w przyjaznej i spokojnej atmosferze.
Dzięki „Bajkom Pomagajkom” uczniowie nie tylko rozwijali kompetencje emocjonalne, ale też uczyli się wyrażania siebie, wzajemnego słuchania oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami
w sposób akceptowalny i bezpieczny.
To projekt, który łączy serce, umysł i wyobraźnię, dając najmłodszym przestrzeń do wzrastania
w życzliwości i zrozumieniu.
W dniu 27.06.2025r. - autobus
Dworszowice Pakoszowe - godz. 10.00
Piekary - godz. 10.05
Ostrołęka - godz. 10.05
Wola Wydrzyna - godz. 10.10
Uroczyste pożegnanie klasy VIII
Uroczyste pożegnanie kl. VIII odbędzie się w dn. 26.06.2025r. ( czwartek) o godz. 10.00 - serdecznie zapraszamy
Zakończenie roku szkonego 2024/2025 w przedszklu odbędzie się dn. 26.06.2025r. o godz. 9,00 - serdecznie zapraszamy
W dniu 23.06.2025r. uczniowie klas I-III oraz IV-V obejrzeli spektakle profilaktyczne wystawione w Szkole Podstawowej im. ks. Józefa Poniatowskiego przez aktorów Teatru Króla z Łodzi. Pierwsze przedstawienie pt. „Przygody zazdrosnego Liliputka” dotykał tematów związanych z bezpieczeństwem w sieci, promowania zdrowego stylu życia, w przystępny sposób ukazał uczniom wartości tj. empatia, przyjaźń, relacje rówieśnicze. Drugi spektakl pt. „Złodziej empatii”, dotykał tematu relacji rówieśniczych, w tym przemocy oraz ukazał istotę wsparcia osoby doświadczającej krzywdy. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem obejrzeli proponowane przedstawienia, mamy nadzieję, że wnioski z nich płynące zostaną wykorzystane w życiu realnym.
W ostatnim czasie w naszej szkole wystawione zostały prace jednej z uczennic klasy VII. Prace te, to autorska wizja Weroniki na tematy bliskie jej sercu. Uczennica w oryginalny sposób zabiera nas do swojego kolorowego świata, pokazując w ten sposób cały wachlarz emocji i zachęcając innych, by i oni uruchomili wyobraźnię, która nie ma granic.
16 czerwca uczniowie klasy ósmej wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym punktem zwiedzania było Muzeum Podziemia Rynku, gdzie uczniowie zapoznali się z historią, archeologią i kulturą średniowiecznego miasta. W Kościele Mariackim oglądaliśmy wspaniałe ołtarze, w tym słynny ołtarz Wita Stwosza. Następnie wysłuchaliśmy hejnału mariackiego, który rozbrzmiewa z wieży tego kościoła. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Wieży Ratuszowej. Na Rynku Głównym zwiedziliśmy jeszcze sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza, Kościół Św. Wojciecha oraz najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius. Następnie udaliśmy się na Wawel, gdzie uczniowie mieli okazję zobaczyć Zamek Królewski oraz Katedrę Wawelską. Tuż obok Wawelu odwiedziliśmy słynnego Smoka Wawelskiego.
Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.
Klasy I – III miały okazję uczestniczyć w kreatywnych warsztatach ogrodniczo-plastycznych, podczas których uczniowie mogli samodzielnie posadzić kwiaty oraz ozdobić doniczki przy pomocy farb i cekinów. Zajęcia łączyły naukę o roślinach z rozwijaniem zdolności manualnych i artystycznych. Każdy uczestnik mógł zabrać do domu własnoręcznie przygotowaną kolorową doniczkę z zasadzonym kwiatkiem. Warsztaty przebiegły w miłej, twórczej atmosferze i cieszyły się dużym zainteresowaniem.
Zakończenie roku szkolnego 2024/2025 odbędzie się w dniu 27.06.2025r.(piątek) godz. 10.30
Ostatnie zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej ,,Każda pomoc jest wartościowa" poświęcone były podstawowym zagadnieniom udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie przypomnieli sobie numery alarmowe oraz sytuacje, w jakich należy z nich korzystać. Omówiono rówież pozycję boczną ustaloną – kiedy i w jaki sposób ją stosować. Uczniowie mieli możliwość dowiedzieć się, jak prawidłowo należy wezwać pomoc oraz w jaki sposób udzielić pierwszej pomocy poszkodowanemu. Zajęcia miały na celu zwiększenie świadomości i gotowości do reagowania w sytuacjach zagrożenia życia.
16.06 w naszej szkole odbyło się wyjątkowe spotkanie z pszczelarzami, podczas którego uczniowie mieli okazję poznać tajniki życia rodzin pszczelich. Goście opowiadali o roli pszczół w przyrodzie, pracy pszczelarza, budowie ula oraz hierarchii panującej w pszczelej społeczności. Uczniowie dowiedzieli się, jak powstaje miód, jakie znaczenie mają pszczoły dla ekosystemu i dlaczego warto je chronić.
Drugą część spotkania stanowiły zajęcia pt. „W fascynującym świecie owadów”, podczas których zaprezentowano różnorodne gatunki owadów – zarówno żywe, jak i w formie okazów entomologicznych. Uczniowie mieli okazję z bliska przyjrzeć się m.in. motylom, chrząszczom, modliszkom czy patyczakom. Zajęcia wzbudziły ogromne zainteresowanie i były doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy przyrodniczej w atrakcyjnej i angażującej formie.
W ciągu II semestru w naszej szkole realizowano innowację pedagogiczną pt. „To ma sens!” – zajęcia z elementami sensoplastyki.
Celem innowacji było wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez stymulowanie ich zmysłów oraz rozwijanie kreatywności, sprawności manualnej i umiejętności współpracy w grupie.
Podczas zajęć wykorzystywano różnorodne techniki i materiały charakterystyczne dla sensoplastyki, takie jak produkty spożywcze (mąka, ryż, kasza, barwniki naturalne), masy plastyczne, piasek kinetyczny, a także inne bezpieczne i łatwo dostępne środki umożliwiające uczniom swobodną ekspresję twórczą.
Zajęcia przebiegały w atmosferze swobody i akceptacji, dzięki czemu uczniowie chętnie angażowali się w proponowane aktywności, rozwijając przy tym umiejętności społeczne, zdolności poznawcze i wrażliwość estetyczną.
Innowacja „To ma sens!” okazała się wartościowym elementem pracy dydaktyczno-wychowawczej, odpowiadającym na potrzeby rozwojowe dzieci i wspierającym ich harmonijny rozwój.
Nasza szkoła przez cały rok szkolny brała udział w V Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Emp@tyczna klasa”, który realizowały klasy IV i VI pod kierunkiem pani Justyny Zielińskiej i Joanny Guc.Projekt ten miał na celu rozwijanie wśród uczniów postaw empatycznych, promowanie życzliwości, szacunku oraz otwartości na potrzeby innych. W ramach realizacji projektu uczniowie uczestniczyli w różnorodnych działaniach edukacyjnych, warsztatach, zajęciach integracyjnych oraz akcjach charytatywnych, które sprzyjały budowaniu atmosfery wzajemnego wsparcia i zrozumienia w klasie oraz całej społeczności szkolnej. Zaangażowanie uczniów i nauczycieli przyczyniło się do kształtowania pozytywnych relacji rówieśniczych oraz wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za drugiego człowieka.
Dzień Mamy i Taty
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata.
Wypowiadane przez wszystkich ludzi,
Czy to są mali, czy to są duzi.
Mamusia, mamunia, mamcia czasami,
Tatuś, tatulek, tatko kochany.
Dzień Mamy i Dzień Taty są najpiękniejszymi świętami w roku, pełnymi miłych życzeń i kwiatów, będących wyrazem miłości i szacunku dla rodziców. My także postanowiliśmy w szczególny sposób uczcić te święta, dlatego też 12 czerwca w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty. Były wiersze, piosenki, układy taneczne, prezenty i życzenia płynące prosto z małych, ale gorących serc. Uczniowie włożyli w przygotowanie uroczystości dużo wysiłku oraz pracy, aby zobaczyć uśmiechnięte twarze rodziców. Na zakończenie uroczystości dzieci złożyły życzenia oraz wręczyły swoim rodzicom własnoręcznie wykonane upominki. Były to chwile pełne wzruszeń i miłości. Całość spotkania zwieńczył słodki poczęstunek. Uroczystość przebiegła w miłej i ciepłej atmosferze.
5 czerwca uczniowie klas I-III pojechali na wycieczkę do Rezerwatu Przyrody ,,Murowaniec''. Na miejscu uczniów powitał podleśniczy – Pan Seweryn Borowiecki, który był naszym przewodnikiem po rezerwacie przyrody. Celem wycieczki było zapoznanie uczniów z pojęciem ,,rezerwat'' oraz rozwijanie opiekuńczej postawy wobec przyrody. Na początku przypomnieliśmy sobie zasady zachowania się w lesie. Pan podleśniczy zaprosił nas na niezapomnianą i bardzo ciekawą lekcję przyrody. Uczniowie spacerując po lesie mogli obserwować naturalne środowisko życia roślin i zwierząt. Pokonując poszczególne etapy trasy podziwialiśmy największy dąb, który znajduje się na terenie rezerwatu. Pan podleśniczy w ciekawy sposób przekazywał uczniom informacje o lesie. Poznawaliśmy przyrodę patrząc, słuchając i dotykając. Uczniowie oglądali różne okazy przyrodnicze, wsłuchując się w leśne odgłosy. Na zakończenie spaceru mali turyści udali się na odpoczynek przy ognisku, gdzie mogli zjeść gorące kiełbaski.
Powered by aSc EduPage